Az elmúlt nyár az összeköttetések jegyében zajlott a régióban; Kapruni gleccser és Maiskogel mellett Zell am See-ben is sikerült elérni Saalbach völgyét. A síterep északi oldalán 2016/17-es szezontól üzemel a Zell am See Express II, decembertől következik az első szekciója, ami a középállomást köti össze Viehhofennel.
A beruházással egy régóta dédelgetett álom kerül megvalósításra és létrejön Ausztria egyik legnagyobb és legsokoldalúbb sírégiója. Várhatóan már a következő (2020/21) szezonban a saalbachi oldalon is megépítésre kerül a kabinos, így a két síterep teljes értékű összeköttetést kap, addig a 680-as síbusszal érhetjük el a legközelebbi (Schönleitenbahn) saalbachi felvonót.
A 865 méterről induló kabinos hegyállomása (egyben a felvonóláncolat középállomása) 1115 méteren helyezkedik el, hossza mintegy 590 méter. Követve napjaink trendjét mindegyik kabinost fűtött üléssel látják el és wifivel is felszerelik őket, és ha még mindez nem lenne elég Jukebox-ot is kapnak, azaz telefonunkkal csatlakozva a rendszerhez kedvenc zenénket játszhatjuk le a Jukebox kabinokban, rögtönzött aprés sít varázsolva a hegymenetből.
1920 méteres csúcstól Zell am See Express középállomásig egy élvezetes vonalvezetésű hosszú piros pályán csúszhatunk, majd innen egy kijelölt freeride útvonalon illetve egy ratrakolt kék sípályán suhanhatunk tovább a völgyig, ahonnan vagy visszatérünk a síterepre vagy síbusszal becsatlakozhatunk a sícirkuszba.
A saalbachi oldalról a Poltenlift közeléből induló remek 68-as sípályán érhetjük el a zelli kabinost.
A beruházás összege 35 millió euró volt.
Szólj hozzá!