Mozgalmas éveket tud maga mögött a salzburgi gleccser, míg két évvel ezelőtt épült a Gletscherjet 3+4 hibridfelvonó együttese, addig tavaly a Schmiedingerbahn nyolcülésesét húzták fel a gleccseren.
Az elkövetkezendő években Ausztria legkomolyabb liftláncolat épül a síterepen.
Idénre pályakorrekciók és új hóágyúk
Az idei nyáron elsősorban a hóágyúrendszer fejlesztését vitték tovább, új pályaszakaszokat kötöttek be és egyben a hóágyúk számát is növelték. A nyári munkáknál fontos szerepet kaptak a sípályák, azok szélesítése, egyengetése. Bár ezek az újdonságok kevésbé látványosak, mint egy új lift, mégis fontosak, hiszen így kevesebb hóval is síelhetők a nem gleccseren fekvő sípályák. Az igazán nagy durranás az elkövetkezendő két évben kerül terítékre, méghozzá összekötik Maiskogelt a gleccserrel. A két lifttársaság fúziója nyáron megtörtént, 2018. tavaszától kezdődhetnek az érdemi munkálatok.
Az első évben tízfős kabinost építenek egyenesen Kaprunból a Maiskogelre. A kabinos a mostani Schaufelberg négyülésest váltja le és középállomását az ülőfelvonó jelenlegi hegyállomáshoz tervezik. A kabinos tetejét 1570 méterre tervezik, míg középállomása 1137 méteres magasságban kap helyet. A völgytől megtett szintkülönbség 802 méter, amit 12 perc alatt teljesít az MK-ra keresztelt gondola.
A Keleti-Alpok legnagyobb liftláncolata 2019-től
A felvonó ünnepélyes átadása 2018 decemberében várható. Párhuzamosan elkezdődnek a munkálatok a kabinos tetejétől induló 3K szuperfelvonó nyomvonalán, ami a Maiskogelt és így Kaprunt összeköti a gleccserrel, hegyállomását a Langwiednél alakítják ki, 1970 méteren. Ezzel a lifttársaság régi álma valósul meg, egyben létrejön Ausztria és egyben a Keleti-Alpok leghosszabb (12 kilométer) és legnagyobb szintkülönbségű (2261 méter) liftláncolata, ugyanis a völgytől egészen a csúcsig modern kabinosok segítségével juthatunk el. A 3K megnyitására egy évvel később, 2019 decemberében kerül sor.
Szólj hozzá!